Onze Blog
  • Lotus Clean bvba

    Uw vertrouwde dienstencheque partner in Midden-Limburg


    Om gemakkelijk door de Lotus Clean webpagina te surfen kan u de pijltoetsen < de of > gebruiken. Onze website is ook beschikbaar op tablet en mobiele telefoons.

  • Lotus Clean Dienstencheques

    Een populair en voordelig betaalmiddel.


    Om gemakkelijk door de Lotus Clean webpagina te surfen kan u de pijltoetsen < de ∨ of > gebruiken. Onze website is ook beschikbaar op tablet en mobiele telefoons.

  • Lotus Clean Huishoudhulp

    Professioneel in thuisondersteuning


    Om gemakkelijk door de Lotus Clean webpagina te surfen kan u de pijltoetsen < de of > gebruiken. Onze website is ook beschikbaar op tablet en mobiele telefoons.

  • Lotus Clean Seniorenhulp

    Laat U genieten van de dag!


    Om gemakkelijk door de Lotus Clean webpagina te surfen kan u de pijltoetsen < de ∨ of > gebruiken. Onze website is ook beschikbaar op tablet en mobiele telefoons.

 

Opgepast! 10.000 gebruikers van dienstencheques schrijven wekelijks geld over naar verkeerde rekening

Acht maanden na de regionalisering van de dienstencheques voeren meer dan 1 miljoen gebruikers overschrijvingen voor dienstencheques op de nieuwe bankrekeningnummers uit. Toch gebruiken nog elke week tienduizend gebruikers het verkeerde (oude) rekeningnummer voor overschrijvingen. Tot hiertoe mocht Sodexo deze aanvragen nog aanvaarden. Binnenkort is dat niet meer het geval: de RVA vraagt dat die oude bankrekeningen worden afgesloten, zo meldt Sodexo, uitgever van de dienstencheques.

Sinds de regionalisering van de dienstencheques op 1 januari 2016 bestaat er voor elke regio (Vlaanderen, Wallonië, Brussels Hoofdstedelijk Gewest) een apart bankrekeningnummer om dienstencheques te bestellen en betalen.

Ondanks regelmatige herhaling van die wijziging gebruiken wekelijks nog tienduizend personen de oude bankrekeningnummers die binnenkort afgesloten worden. “Herinnering voor de vergeetachtigen: het is nog niet te laat om deze gewoonte te veranderen, maar de tijd dringt”, aldus Sodexho dinsdag in een persbericht.

Het bedrijf wil “verwarde” gebruikers geruststellen. “Als een gebruiker per ongeluk een betaling doorvoert op een niet meer bestaand rekeningnummer, krijgt hij dat volledige bedrag terugbetaald. De gebruiker wordt wel verplicht een nieuwe overschrijving te maken op één van de drie regionale bankrekeningnummers om zijn dienstencheques te bestellen. Hij verliest hiermee geen geld, maar wel tijd”, aldus Greg Renders, Senior Manager Public Benefits bij Sodexo.

Ter herinnering, de drie geldige bankrekeningnummers om dienstencheques te bestellen: